Een website is geen doel, het is een middel!
Vanmorgen twee enorm leuke en inspirerende gesprekken gevoerd met Danitsja van der Hoeven en Mina Abouzahra.
Beide vrouwelijk ondernemers met hele mooie bedrijven. Beide gesprekken leverden mij en de twee onderneemsters energie op. En dat is precies wat ik graag wil!
Ik hoor mezelf onlinen en offline steeds vaker zeggen dat ik adviseur ben en geen webbouwer. Ik vertel mijn klanten dat zij hun verhaal en product helder moeten formuleren. Dit is de beste manier om klanten te vinden die bij hun bedrijf passen.
Dit advies geldt ook voor mijzelf. Ik ben een aantal jaren geleden begonnen met MINT. Ik had een bedrijfsplan vol ambitie en concrete doelen. Maar daar is niet veel van terecht gekomen. Ik kan prima een website maken, maar daar krijg ik weinig energie van.
Ik krijg wel veel energie als ik vrouwelijke ondernemers help. Ondernemers adviseer hoe zij hun online aanwezigheid kunnen inzetten om zo klanten te vinden. Samen met de ondernemer hun verhaal helder krijgen en bedenken welke middelen we samen hiervoor gaan inzetten.
Hoe langer ik bezig ben, hoe helderder mijn eigen verhaal wordt.
Ik ben geen webdesigner. Ik ben internet adviseur. Ik kijk hoe jij je bedrijf zichtbaar kan maken, hoe jij zorgt dat jouw klanten bij jouw bedrijf aankloppen.
Dit kan zijn door:
- je verhaal helder te formuleren
- een nieuwe website
- het verbeteren van de teksten op je website
- te gaan gastbloggen
- de gebruikservaring voor bezoekers -potentiële klanten!- van je website te verbeteren
- webinars te gaan organiseren.
Ik leer gelukkig ook heel veel van mijn klanten. En het grootste leermoment van de afgelopen paar maanden is geweest dat ik moet leren dat ik niet alles zelf kan.
Ik neem me voor om vanaf nu mensen in te gaan huren om de dingen te doen/maken waar ik geen tijd voor heb.
Zodat ik meer vrouwen kan helpen om hun bedrijf te laten groeien.
0 reacties